söndag 30 november 2008

Stämpelstafetten del 2-5

Alltså, det har varit fullt upp i flera veckor, allt på en gång. Nu börjar julen i butiken och jag hoppas orka med att pyssla NÅT men vi får se. Idag är sista dagen på stafetten, det är en del omröstningar som är kvar i veckan som kommer så riktigt allt visar jag inte ännu :-)


Utmaning 2 har jag berättat om tidigare, den handlade om färger.
Mitt gula kort blev så här:

I mitt tycke ett av de allra finaste korten jag gjort! Tyvärr räckte det inte till final. TACK Emelie för lånet av den vackra ros-stämpeln! Jag vet inte vilket märke det är. Grattisstämpeln kommer från Sofia.


Utmaning 3:
Temat är dekorationer - en var i laget och man får inte använda nån annans men andra saker går bra att komplettera med. De dekorationer vi skulle fördela inom laget var 1: BRADS 2: GEM 3: BLING (här är det BARA blänkande "stenar" med flat baksida som räknas som bling!!) 4: KNAPPAR 5: BLOMMOR


Knappar blev mitt val, jag är jättenöjd nu också men det räckte inte till finalen den här gången heller...

Den härlige älgen kommer från Stämpelgården
Den runda jultext-stämpeln är från PrickiForm
Det vita runt kanterna på både motivet och texten är embossingpulver; vitt täckande som kallas "Snö" som jag köpte för några år sen hos Octoberstamps.


Utmaning 4 handlade var en skiss. Mitt kort blev så här:
Återigen en lånad stämpel (ljuset) och texten vet jag inte var jag köpt... *sorry* Ljusstakens fot är "färglagd" med röd stickles (och lite rosa som "skuggan" på det bakre benet. Ljuset och lågan är akvarellpennor + DoveBlender. Ett lager 3D-lack ligger sen över hela motivet. Blommor och blad kommer från en slaktad ljusmanschett.


I utmaning 5 handlade det om antalet stämpelmotiv man använde på sitt kort, 1-5 st skulle vi fördela. Jag valde mittenalternativet, 3 stämplar. Både motiv och text räknades med denna gång.

Mitt kort:


Alla 3 stämplarna är från Stämpelboden; renen och texten från julens set "en ren jul" - underbara stämplar!!! Tyvärr hittar jag inte min textstämpel nu, hoppas innerligt den inte försvann på förra träffen - håll tummarna för att jag hittar den nånstans här så småningom!

Fortsättning följer med fler utmaningar!
Vi har superkul i vårt lag och även om JAG inte fått några finalplatser så här långt, så har andra lagmedlemmar fått det så jag tror vi ligger rätt bra till :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kommit på vart rosstämpeln är ifrån! Den är från Easer. Köpte den på svenska mässan då de hade utförsäljning. =)

Kramar Emelie

Anonym sa...

Kan även hjälpa dig med jultexten på kortet till utmaning 4. Jag har också den och tycker den är såå fin. =) Den är även den från Prickiform.

Kram Emelie

Älgen/Christine sa...

Hej
Vilka härliga kort det blev med Stämpelbodens stämplar.
Lycka till med stafetten
Christine