måndag 1 december 2008

Stämpelstafetten del 6-8

Nu är det DECEMBER!!!
En HELLEDIG dag hör inte till vanligheterna numera, men idag har jag faktiskt just det! Passade på att njuta ordentligt genom att inte stå upp direkt jag vaknade utan låg kvar en timme och läste i en bok. Tycker det börjar gå liiite lättare med läsningen nu, hoppas det vänt och är på väg åt rätt håll.

December är julmånaden, och jag bara älskar att förbereda julen - men vill inte trängas i butikerna så här års... Det har jag fått nog av efter alla mina år i handeln, men nu står jag där ju igen och får min beskärda del - mina egna julklappsinköp är snart avklarade...

Redovisar ytterligare några alster från Stämpelstafetten:

Utmaning 6 gick ut på att göra ett tvättäkta julkort med färgerna rött och grönt som dominerande färger.

Kanske blev mitt kort inte tillräckligt rött och grönt? Inte blev det final nu heller, det trodde jag nog faktiskt... Jag är SUPERNÖJD med mitt kort; har målat Sarah Key-motivet med Walnut Inc. Det var svårt men med lite tips från maken blev jag ändå nöjd med skuggor etc. Ramen är gjord med en clear stamp och halvpärlorna har fått sällskap av Liquid Pearls (de vita prickarna). Den runda jul-stämpeln kommer från Norska Aud -design.

Utmaning 7 handlade om former.
1: Kvadrat (alla sidor lika långa)
2: Triangel
3: Cirkel
4: Stjärna
5: Hjärta

Precis som tidigare skulle vi fördela formerna mellan oss och man fick inte använda någon annans form. Undantaget var kortstommar och småsaker som ingick i stämplarnas motiv.
Min form: HJÄRTA

Jag fick verkligen idétorka när jag skulle göra detta... Tillslut blev det ett pepparkakshjärta stämplat och embossat med "snö"-pulvret. Stämplarna kommer från olika håll. Uppifrån: Bosskut, Tingtura, clearstamp från Autumn Leaves - godjul är en träklossmonterad stämpel utan märkning, minns inte varifrån den kommer...

Utmaning 8: gör en julgransprydnad! Teknikutmaning där vi skulle fördela följande mellan oss, och inte använda varandras tekniker:

1: Rivet
2: Söm (nål och tråd eller symaskin - ingen fusk-söm!)
3: Chalkade kanter
4: Doodlat
5: Akrylfärg

Jag fick akrylfärg, och det var riktigt kul om än klurigt. Ville krackelera den här gången och fick lite tips i gruppen, Hella är en googlare av högsta rang, och jag skapade sen denna lilla stjärna:

Och NU fick jag äntligen min så hett efterlängtade FINALPLATS!!! Jag vann inte, men det var ändå roligt att komm ett steg vidare! Jag använde en stämpel som mall; man skymtar den här och var mellan färglagren :-) Klippte ut två stycken och målade dem med ljusgul akrylfärg. När de torkat la jag på Kracelingslack (köpte för några år sen i den scrap-butik som fanns i Uddevalla, tror den är för decupage egentligen).

När den också torkat var det dags för översta färglagret, som spricker direkt man lägger på. Jag valde en varmvit färg. När även denna torkat är det dags att dekorera: jag lånade en enkelt snöflinge-stämpel av Louise (vi pysslade tillsammans förra helgen), blev jättenöjd med enkelheten.

Istället för att chalka kanterna, som jag ju inte kunde göra då det var en av de andra teknikerna, blev det först Liquid Pearls och sen också Stickles längs kanterna. En liten bit pärlfloss fungerar som upphängning.

Nu är det bara två deltävlingar kvar att avgöra, det är hur spännande som helst då jag tror det gått rätt bra för vårt lag! Vi har många finalplatser och ett par segrar!!!! Vi har trevligt i laget och jag är sååå stolt och glad för att få vara medlem i PROmakers :-))

Den här veckan är det fullt upp; förutom att jag ska vara i butiken tis, ons, fre och sön ska jag klippa mej, ha avslutning med sygänget, arrangera träff på lördag och ha aktiveter i butiken på söndag! Sofia var här i går med ett gäng kort hon gjort, de ska säljas i butiken - spännande! För enkelhetens skull köper jag dem av henne direkt så får vi se sen hur det går med försäljningen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket fint du har gjort :) Jag tyckte väldigt mycket om julkortet med SK stämpeln men också det andra du gjort.
Härligt med en timmes läsning på morgonen, det borde man unna sig oftare. jag brukar mest läsa på kvällarna. Ha det gott!

Anonym sa...

Kortet till utmaning sex är riktigt, riktigt snyggt!
Kul att se dina bidrag i stafetten. Jag har inte hunnit lägga upp mina på bloggen ännu men de kommer...;-)
Nu är det spännande... Jag misstänker att ni har stor chans att vinna... Har försökt att "hålla lite koll"... ;-)
Lycka till!

Anonym sa...

Hej Karin! Åh vad mycket fint du gjort.Tack för titten! Ha det bäst!!Elna

Michaela Lejonberg sa...

Ååh va fina saker du gjort Karin!

Du har en Award i min blogg o hämta också:-)kram Michaela

Miapuh sa...

GRATTIS GRATTIS :) O tack för att jag fick vara med i ditt lag
kram MiaPuh

Anonym sa...

Vad mycket fint du gör :-)