söndag 14 december 2008

Stämpelstaffetten är slut!

Och kan du tänka dej - VI VANN!!!!!!!!!!!!!!!

Det är helt fantastiskt - tack Hella, Monica, Åsa och Mia för härlig kamratskap och alla fina alster som gav oss vinsten!!!!!!!!


Jag är också skyldig er bloggläsare utmaning 9 och 10:

Nr 9 löd: Gör ett kort och fördela följande "stilar" mellan er.
1: Clean & Simple (enkelt och knappt nått pynt - less is more)
2: Vintage (Gammeldags prägel, spetsar, knappar, chalkade kanter, blommor, hårnålar, boksidor, notark etc)
3: FreeStyle (Starka färger, egentillverkade dekos, lekfull stil)
4: Välpyntat (Mycket dekorationer, mycket mönsterpapper, Notera - vi accepterar inte prägel av "vintage" i denna kategori!)
5: Retro (70-talsfärger , stora mönster)

Det skall tydligt gå att se vilken stil du har på ditt kort och se upp så du inte kliver över gränsen till någon annan stil!

Hmm, jaha. Den här gången gav jag mej på att göra ett "Clean & Simple" kort:
Stämplarna är lånade båda två: jag gjorde kortet den söndag jag pysslade med Jessica och Louise i Vänersborg. Textstämpeln lånade jag av Louise och Swirlen med stjärnan av Jessica. Tyvärr glömde jag notera tillverkarna. I örigt är det embossat med Reprints Guld Glitter - embossing och kantbården är gjord av garn.

Och sista utmaningen, nr 10 var att göra ett jul-receptkort! Jag har nu monterat receptet på ett julkort och skickat iväg det! Så här såg det ut som tävlingsbidrag:

Thomas-tomten lånade jag av Emelie, skylten med hjärta är från hÄnglar. I övrigt är det spillpappersbitar, utstansade bokstäver jag fick förra julen, några blingstenar som finns i min butik OrustScrap och så lite garn! Färglagt med akvarellpennor och DoveBlender som du också hittar i min butik.

Vi VANN alltså och får nu var och en 5x100 kr i vinster! 5 olika sponsorer sponsar laget, det är rena julafton! På två ställen fick vi själva välja priser, ett tredje har skickat ut och det damp ner i brevlådan i fredags, det fjärde lär vara på G då jag vet att Monica redan fått. Ska försöka fota ALLA priserna tillsammans har jag tänkt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad spännande att se vad du vunnit! =)

Kram Emelie

Anonym sa...

Hej du.

Jag har stämplat kort med mina nya stämplar som jag vann från Pysselmyran. Bild finns i min NYA blogg.

http://scrapparenmonica.blogspot.com/

Kram PROmaker Monica

louisevbg sa...

Jag försår att Ni vann, härliga kort du har gjort (har sett några IRL ;)) Ha en underbar jul,vännen! kramar till dig och maken!

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR Karin :)

Michaela Lejonberg sa...

Grattis va kul!
kramar

Michaela Lejonberg sa...

Hej igen!
Allt väl??
Kika in i min blogg så har du nått o hämta där! kramar

louisevbg sa...

Hej igen! Såg att du oxå skulle åka till stämpebodens mara 7/2. Va kul då ses vi. Kramiz

Anonym sa...

Hej!
Jag har tittat lite i din blogg och WOW vilka fina kort du gör!

/Marie-72