lördag 1 november 2008

Resten av dopalbummet så här långt...

VRÅLFÖRKYLD, BLÄ!
Men, kanske lika bra att det blev den här helgen; de två kommande lördagarna är det ju TRÄFF!!! Nästa helg Vänerscrappen och helgen därpå OrustScrap Light :-)

Ok, LOs då:
En av de första jag gjorde; det är Johans två kusiner som länge längtat efter honom! Väldigt enkelt gjord, en bit mönsterpapper och sen en massa blommor med tillbehör.

Pappa måste ju vara med; här är de ute och går hela familjen för allra först gången, mamma vid kameran då såklart... Gjord efter en skiss men jag har glömt vems...
Bokstäverna i rubtiken är stickers, trädet på journalingrutan är en brad!
Och så mammas tur, det här fotot har jag tagit när de hälsade på oss. Gjord efter en liftutmaning i en blogg, har dålig koll idag så jag vet inte vems det var *skäms*. Jag liftade i alla fall upplägget, i nån mån färgskalan som jag dock anpassade lite efter vad jag tror mamman själv skulle gilla. Blomman är urklippt ur ett mönsterpapper.



Och den sista jag gjorde, just innan jag slog in albummet: Johan själv, på bild från BB :-) På pilarna står hans namn, födelsedata osv. Längst ner vid garnranden en ruta med text om veckodagarna. Johan är torsdagsbarn och den texten är i fetstil. Rubrikens bokstäver är stickers som jag sen "kantade" med brun penna.

Nu blir det nog lugnt på LO-fronten ett tag, IDAG drar stämpelstafetten på forumet Stämpelsnack igång, och i år ska jag vara med :-) Och eftersom stafetten handlar om kort (och stämplar) så det lär det bli en del här framöver! Massor av julkort hoppas jag få gjort!!!
Soliga hälsningar från Orust idag; frostnupet och vackert!
/Kada


2 kommentarer:

Unknown sa...

det här formatet passar dig tycker jag, jag har inte sett bättre siodr av dig än dessa du gör nu på sista tiden, enormt fina. lyckos dopalbumsägaren sedan.

Jeanette sa...

Vilka underbara loer. Gillar dom jättemycket. "Promenaden" är super.

Kram Jeanette