fredag 24 oktober 2008

Scrapliftar

Slutspurt på dopalbummet... Har tagit 2 scrapliftar till hjälp.


Först liftade jag Ronjabus:

Min version är nästan en CASE (Copy and steel everything); ändrade färgskalan och la till en swirl...





Jag gillade verkligen Annas/Ronjabus' LO så jag använde allt! Spillbitar från div. tillverkare; notera att jag även använde den nederdel man normalt skär bort på det prickiga som ligger på tvären *ler* "Registerkortet" är en bild från vanliga Clipart, text om småbarns sömn hittade jag på nätet. Bokstäverna är självhäftande chipboardbokstäver från DCWV (Panduro)



Nästa lift är från Laila:

Och jag gör min nästan likadan - lite skillnad blir det eftersom jag jobbar i 8x8"...

Älskade Lailas upplägg och försökte få till det likadant - blev lite trångt men det gick nästan! Den här var verkligen snabbgjord! EN bit spillpapper, bokstäverna är stämplar; Söt (sot) från See D's, groda är Clearstamps 'Mini Wood Grain' från Sassafrass Lass, kan man inte... är magnetstämplar 'Providens' från MM. Journalingrutan är clearstamp från BG.

Har ett par LOs till men de kan jag inte visa ännu, kommer nog på söndag eller i nästa vecka.


Kommentera gärna, jag blir sååå glad!


Ha en skön helg! Kramiz Kada

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så många jätte fina LO:s du har gjort . Mormor och jag den gillade jag verkligen ! hoppas llt är bra med dig annars!

Anonym sa...

Jättesöta, och kul att se hur spillpapprena kom till användning! ;)

Kramar Emelie