onsdag 22 oktober 2008

Kort kort kort...

Födelsedags-boom?! Här är de senaste korten jag gjort...













Papper ur spillpapperslådan - som snart är TOM! Utstansade bokstäver som jag fått, vet ej vilket alfabetet är. Stämpelmotivet har jag fått, det är från Rubber Romance. JAg har färglagt med torrpastellpennor och lagt 3-D lack på blommorna.



















Ännu mer spillpapper; stämplar från Landstoken och kortmakaren. Pappersblommorna och pärlflossen hittar du hos Orustscrap!
















Väldigt enkelt då jag ville utnyttja det vackra pappret! La 3D-lack på en fjäril i motivpappret, utstansade bokstäverna är chalkade i mossgrönt och sen lack på dem också. Den utstansade fjärilen har jag målat med guld-twinkling så den skimrar underbart!















Snabbgjort; magic mesh och blommor lager på lager... Stickles i guld på mittenblommorna och på den utstansade fjärilen. Bokstäverna är stickers.





Pappa fyller också år så ett manligt kort blev det också. Här är ALLT rester! *ler* Kortbasen är spillpapper, de stämplade/embossade löven är test jag gjorde till en LO förra året, meshen är sista biten av den färger, bokstäverna är faktiskt ur en och samma serie, kantade dem med brun penna för att de skulle passa in.
TACK för titten! Jag blir jätteglad för en kommentar.

1 kommentar:

Annie sa...

Så fina kort!! Du är duktig!